Zvládli byste blackout?

10. dubna 2015 v 18:38 |  Nezávratná moudrost
Rozsáhlé výpadky elektřiny se označují také anglickým slovem blackout a pro moderní společnost, jejíž hladký chod do značné míry na dodávkách elektrické energie závisí, představují velký problém. - pravidla tetička Wiki. Spousta lidí, včetně mě, rádo přemítá a sní o tom, jak by to vypadalo, kdyby nastala apokalypsa. Děsivým faktem ale je, že k tomu není třeba žádných zombíků, meteoritů ani virů, stačí prostě a jednoduše blackout. Článek je trošku delší a celkově obsáhlejší, než jsem původně myslela, takže ho ocení asi lidi, co mají tohle téma tak rádi, jako já. Každý, kdo to celé přečte ode mě dostane medajli a lízátko.

Tenhle článek celkově jsem chtěla napsat už před pár týdny, když byly bouřky, aprílový počasí a neustále vypadávala elektřina. Pochopitelně mě k tomu inspirovalo sezení v sedm večer doma za tmy. Dřív jsem mohla alespoň koukat na filmy na notebooku, teď už je to ale stařeček a jeho baterka vydrží bez napájení jen chvíli, tudíž jsem byla odkázaná k filozofickým rozhovorům s mojí babičkou a přemítání o tom, jak sakra ti lidi mohli bez elektřiny žít.

Mám ráda apokalypsu, zombíky, survival a podobný věci, takže je pro mě ceklem mrazivý si představit, že stačí jenom něco, co by prostě zabránilo využití/výrobě elektřiny, a všichni jsme v háji. Nejčastější otázku, kterou si ve spojení s tím samozřejmě pokládám je, jestli bych přežila. Je to fakt děsivá myšlenka, zkuste se chytnout semnou. Večer vypadne proud. Je bouřka, říkáte si dobře, je to zatracená otrava, tak teda jdete spát, co jiného byste dělali, žejo? Osprchujete se za tmy, protože voda pořád teče, a jdete spát. Ráno se normálně vzbudíte a čekáte, že stejně jako vždycky bude už všechno fungovat... ale nefunguje. Myslím si, že by stačil tak den nebo dva bez elektřiny a lidi už by začali pomalu blbnout. Nikdy jsem nezažila žádný velký výpadek, kdy by nefungovaly dlouho obchody, vlaky a podobné věci, takže nemůžu přesně vědět, jak by to přímo probíhalo, ale asi by to nebylo tak rozdílné od katastrofických filmů.



Lidi by začali rabovat, pochopitelně. Pud sebezáchovy je u našeho druhu silný a taky zbabělosti v sobě máme dost. No a skrz naskrz dobré bytosti asi taky nejsme, takže spoustu lidí by se prostě automaticky přeplo do módu přežití. Ti, co by se snažili být v klidu a civilizovaní - což je sice správně, ale pomůže jim to jen v případě, že se tak rozhodnou chovat všichni - by na to bohužel doplatili, protože ti rychlejší by jim vyfoukli jídlo.
Dovede si to doopravdy představit? Ohřívání jídla? Nope. Mobily? Za chvíli vybitý. Jste bez mobilu, bez možnosti kontaktovat lidi kolem. Teplá voda taky jednou dojde. No a hlavně - teplo. V létě nejspíš pohoda, ale výpadek v zimě? Pro lidi, co nemají dům a kotel asi vážně nic moc. No a tak sedíte doma s rodinou při svíčkách, kterých nemáte tolik, protože jste s něčím takovým nepočítali - a všichni se navzájem uklidňujete, že to určitě opraví. Vždycky to opravili, ne? Jenže dny plynou a elektřina pořád nikde. Všechno, co jste znali a v čem jste žili jakoby bylo úplně pryč. Nemáte nic z milovaného stereotypu - ranní kávu, ranní sprchu, smoothie k snídani, snídaně do školy z ledničky, potom ohřátá večeře, koukání na televizi, kontrolování fejsbuku. Nic.

Všechno v naší společnosti, a téměř každá část našeho dne, je závislá na elektřině.

No a pokud by to tak probíhalo dál, věci se začnou srát ještě víc. Většina lidí nemá moc velké zásoby. A bohužel, část z těch lidí, co je nemají, se nebude bát si je obstarat. Ačkoliv u nás v ČR nějaký přestřelky nehrozí, lidi co výjimečně zbraň mají jsou ve značný výhodě. Ostatní můžou posbírat cokoliv, co se dá použít jako zbraň, a nejen na boj, ale i na sebeobranu, protože ani ti, co nejsou svině a nešli by hned na svého souseda kvůli kusu žvance se sekerou se budou potřebovat ubránit. Všichni určitě vědí, jak to probíhá - ve městech je největší bordel a chaos. Rabování, šílící lidi. Takže si člověk řekne, že je teda lepší se přesunout na venkov, tam je klid, zvířectvo, sady - ne každý to má, ale pokud máte nějakou farmu, můžete jásat. Jenže jakmile dojdou věci ve městě, lidi se začnou přesunovat právě na venkov a plenit. Člověk si na jednu stranu říká, že ve skutečnosti by to přeci nebylo tak extrémní jako ve filmech, že filmy jsou vždycky přehnané, aby byly zajímavé. Ale vážně nebylo? Lidi jsou schopni si udržet civilizovanost jen nějakou chvíli, než začne jít prostě a jednoduše o přežití, protože civilizace už není a tak je taková vlastnost k ničemu.
Po chvíli by přestaly fungovat i nemocnice, hasiči a policie. Protože jak zavoláte policii, když máte vybitý mobil? Jak budou v nemocnici udržovat pacienty při životě, když nemají čím napájet přístroje?

Kdysi jsem četla zpověď jednoho člověka, co zažil občanskou válku někde v Bulharsku, Bosně a Hercegovině, nebo tam. A bylo neuvěřitelný si představit, že zatímco on žil v tom, co popisoval, zbytek světa prožíval naprosto obyčejné, všední dny, lidi si stěžovail na práci a dětem se nechtělo do školy. Myslím, že pro nás dnešní lidi, je hrozně těžké si představit, že by se nějaký takový průser vážně stal. Čteme o tom knihy, přemýšlíme o tom, sledujeme o tom filmy, ale myslím, kdyby se to fakt začalo naostro dít, tak bychom byli prostě v prdeli a nebylo by to ani trochu tak, jak jsme si to představovali.


Ten report byl celkem vostrej, prostě děsivý fakta a jen ta představa, že byste byli v jeho situaci... Prvně díky tomu vím, že při něčem takovém bych byla v zatraceně blbý pozici. Protože jsem drobná a malá holka, že. O tom tam ten chlap mluvil a pochopitelně řekl, že takoví lidé jsou snadná oběť a "ti špatní" toho okamžitě využijí. Ono stačí být jen ženská sama o sobě a už to máte sakra komplikovanější. Dalším pravidlem, o kterém mluvil, bylo všude chodit po skupinkách. Ti, co byli sami, prý dlouho nevydrželi, i když měli vybavení, zásoby a byli opatrní. Pak tu máme pozitivní fakt pro ty, co... něco umějí. Pokud v takové situaci totiž umíte něco, díky čemu jste pro ostatní potřební, máte obrovské, neskutečné plus. Nikdo vás na mítě nezastřelí, když mu řeknete, že jste jedinej doktor v okolí. Neuhnou vám z cesty a k tomu nepřihodí sušenku zdarma, ale budou moc dobře vědět, že jste nebo budete třeba. Anebo lidé, co umějí něco vytvářet, lidé co umějí se zbraněmi, lidé co umějí s výbušninami, teoreticky by se hodila i znalost jiného jazyka při setkání s cizinci, řízení nějaké neobvyklého vozidla,... Prostě cokoliv jedinečného budete umět, tím hodnotnější váš život bude a tím větší šanci na přežití získáte.
To je celkem smutné, protože když se zamyslím, asi nic takového neumím, takže bych měla smůlu. :D Že bych si dala přihlášku na medinu?

V reportu mluvil ten muž i o věcech, které se v době rozpadu civilizace dražšími, než zlato. Toaletní papír, dezinfekce, zápalky, cigarety, svíčky, alkohol. Pokud máte něco z toho, máte velkou šanci láhev Vodky vyměnit za bochník chleba a můžete tak přežít další den. Toaletní papír a třeba cirky, nad tím jsem se musela pousmát. Jsou to věci, které jsou vážně v takový situace sakra potřebný a přitom je v normálním životě vůbec neřešíme. Toaleťák? Pf, pořád doma, vždycky u záchodu. Jeden by při apokalypse hned myslel na to, jak hrozně potřebné jsou zbraně, náboje, bomby a podobně, ale ve skutečnosti jsou to tyhle zanedbatelný drobnosti.
Alkohol, cigarety a léky jsou taková jasná věc. V dobách, kdy je sakra zle, by lidi dali za láhev chlastu cokoliv, aby mohli být na chvíli daleko od toho pekla, ve kterém jsou. Cigarety taky - víte, kolik je na nich závislých lidí? Radši si nakupte domů několik kartonů, protože jednou se budou sakra hodit! No a léky jsou asi to nejdůležitější. V podobné situaci nemáte čistou vodu a nežijete už v bavlnce. Lidi začnou umírat na otravu jídlem, vodou anebo na zanedbatelný škrábnutí. I zánět dásní vás může zabít, věřte. Takže každá kapka dezinfekce, každý kousek mýdla a každý obvaz se stanou doslova životně důležitým.

Není děsivé, na jaké pohodlí si lidé zvykli? Jak křehká je hranice mezi tím a chaosem?

A pak je tu pro mě snad nejvíc fascinující stránka toho všeho a to ta psychologická. To, jaký dopad má na lidskou mysl taková situace, jak jí pokroutí a jak změní každého člověka v někoho úplně jiného.
Abych byla přesná, ne každého. V tom je to kouzlo. Hádat a pozorovat, v kom dřímá duch přeživšího a kdo prostě nedokáže být dost silný. Abych pravdu řekla, mám na tohle celkem jasný názor. Většinou to moc neřeším, ale obecně na karmu věřím, a zabití beru jako nejhorší věc, co můžete z karmického hlediska udělat. Na druhou stranu mám ale jasno v tom, jak bych se chovala, kdybych byla prostě nucená bojovat na život a na smrt. Samozřejmě, tohle jsou jen moje představy. Kdyby se to fakt dělo, je možné, že bych úplně ztuhla strachy a konec. Ale já obecně nejsem typ člověka, kterého by děsila smrt, který by byl zhrozený nad vraždami a nedokázal pochopit masové vrahy, který brečí nad tímhle a tamtím. Myslím si, že bych dokázala zabít, kdyby to bylo nutné a především bych se nad tím nepozastavovala ani neváhala. V ten moment by pro mě existovala prostě jen jedna možnost. Protože pokud se ptáte mě, v situaci já nebo ten druhej, je odpověď zcela jasná.
Nejsem si jistá, zda bych byla schopná chodit po barákách - samozřejmě pokud bych měla zbraň a celkově schopnosti to dělat - a okrádala/zabíjela lidi. Tím si tak jistá nejsem, bojem na život a na smrt ano. Myslím si ale, že drtivá většina lidí by po chvíli prostě vzdala svoje dřívější morální zásady, protože opravdu byste dobrovolně umřeli hlady, když víte, že v baráku naproti mají lidi jídla dost?

Na tohle téma by se dle mého dalo psát věky, ah. :3 Jak se připravit, co umět, jaké to bude, co bych dělala, co bych nedělala, jak se to stane, stane se to?! Každý den si říkám, že začnu shromažďovat věci, že budu připravená na apokalypsu, ale pokud se něco stane, zřejmě by to nakonec skončilo tak, že budu jako teď - naprosto nepřipravená, nevyzbrojená, neschopná přežít a no, hned mrtvá. Jak byste to zvládli vy?!

"Svět spěje k Velkému Průseru. Není otázka jestli, ale kdy a jak. Solární bouře zlikviduje rozvodnou síť, pandemie chřipky vyhubí populaci, v Německu a Rakousku zapadne sluníčko za mraky a přestane foukat vítr a bude tu celoevropský Black-Out. Nebo jen vládnoucí elity usoudí, že je na světě zbytečně mnoho lidí a jsou příliš vzpurní. Zdraží ropu a rázem bude vymalováno." - Postapo.cz


 

13 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Elaine Elaine | 10. dubna 2015 v 19:30 | Reagovat

Hlavně, pokud by k blackoutu došlo, tak nejhorší nemusí být ani ti lidé, kteří rabují jídlo, ale spíš jídlo samotné. Když si uvědomíme, kolik je toho v mrazáku... a takový mrazák, když se vypne, tak veškeré maso rozmrzne a posléze se zkazí. Vím, o čem mluvím. A to je, má milá, horší než rozbitá výloha a ukradená konzerva.
Já bych se snažila přesunout s maximem zásob mimo město, a nemuselo by jít jen o zásoby jídla. Když ti je nikdo nesebere, tak se to po pádu civilizace prodá... A nebo ne. Nezažila jsem pád civilizace.

2 Míša Míša | E-mail | Web | 10. dubna 2015 v 22:06 | Reagovat

Já si to představuju jako v seriálu Revolution a upřímně to hodně připomíná Tvůj popis (jen to nebude vina nanotechnologie).
Bylo by to v háji, a to dost. Všichni máme nože a věřím, že kdyby byla ohrožena naše rodina, naučili bychom se je používat. Vznikaly by osady a takové věci, protože co s vládou, když o ní nemáš info.
Kolikrát už jsem chtěla začít střádat plechovky, kdyby přece jen, ale protože mám dvoje bydlení, bylo by to složitější.

3 K. K. | Web | 10. dubna 2015 v 22:18 | Reagovat

Mám za to, že jsem kdysi viděla i nějaký dokument plný konspiračních teorií o tom, z jakých důvodů by mohl nastat konec světa a jaký by byl jeho průběh a jedním z možností byl právě dlouhodobý výpadek proudu (už si nevzpomínám čím přesně vzniklý).

Naprosto souhlasím s tím, jak to ve článku popisuješ. Rozpoutala by se anarchie a velmi rychle by šlo všechno do kelu.

4 Xerodoth Sigmius Xerodoth Sigmius | E-mail | Web | 10. dubna 2015 v 22:20 | Reagovat

Vzhledem k tomu, že při výpadku internetu zaujmu polohu plodu a čekám na zázrak, nevím, jak bych zvlád výpadek proudu v rozsahu, který by mi třeba znemožnil dostat se z bodu A do bodu B na delší vzdálenost než deset kilometrů.
A co teprve ostatní.

5 barlie barlie | Web | 12. dubna 2015 v 21:32 | Reagovat

Tohle je děsivý, nechci na tím přemýšlet. Už jsem o tom četla v Epoše jsou v americe, už nevím, jak se jmenujou takový ty lidi, co se připravují na apokalypsu - mají farmu a vlastní zásoby energie atd. Já se jim jako nesměju, ale je to zvláštní představa. Já asi doufám, že prožiju život klidný, bez nějakejch těhle katastrofických situacích a pokud něco takového nastane, asi bych pravděpodobně prostě skočila z vysoký budovy nebo tak. Nejsem člověk dělanej pro stres.

6 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 18. dubna 2015 v 11:13 | Reagovat

Ondřej Neff ml. myslím napsal knížku ve které popisuje Blackout v Praze. Přiznám se, že jsem ji nečetla ale chystám se na ni.
Je pravda, že o něčem takovém dost přemýšlím, jsme prostě závislí na malých věcech a ani si to neuvědomuje. Vlastně jsme závislí i na elektronice všeho druhu a také na lidech (ale z těch všech věcí je tato nejpřirozenější). Výpadky elektřiny s humorem neberu. Pokud to netrvá nějakou šíleně přehnanou dobu, zjišťuji, že nacházím plno času na věci, na které jindy "nemám čas", ale kdyby to mělo trvat dýl? No, nevím, nevím.
Jsem přesvědčena že v takových chvílích se pozná jaký kdo je a tím nemyslím jestli je schopen dodržovat vysoké morální hodnoty, ale jak je schopen se v takové situaci udržet a na jak dlouho.
Uvažuji už dlouho o tom, že si udělám takovou malou krabičku přežití, kterou budu mít neustále u sebe :D "kdyby jednou".
Většina lidí, ale není dle mého schopná přežít i jeden jediný týden, jednou se mi stalo, že jsem se setkala s osobou pro kterou se zhroutil svět, když ztratila jízdenku na autobus (myslím, že jsem o tom psala článek a ty jsi mi jej komentovala), neumím si představit, kdyby třeba zhasla elektřina, co by ta osoba dělala. :-D
Zajímavý článek, určitě by se o něm dalo říct víc, ale nemáme zas tolik času, že :-)

7 equus-universe equus-universe | Web | 22. dubna 2015 v 5:19 | Reagovat

dle mého by bylo nejlepší uchýlit se mimo hlavní proud civilizace. Lidi se cítí býti nadřazení nad všechno tvorstvo, ale stačí i hloupý několikahodinový výpadek Skype, a hned už ho nechtějí používat, cítí se zklamaní, okradení, podrazení... při představě, jak by se takový stádo ovcí chovalo při výpadku elektřiny...
A není to tak dávno, kdy elektřina byla luxusem.
Stačí se mi podívat na naší chalupu. Pamatuju si jako malá, že tam byla i naprostá absence topení, když jsme přijeli v chladném počasí, musel se roztopit krb v centrální místnosti a otevřít dveře od pokojů nahoře v galerii. Záchod, koupelna, předsíň a pokoj, který do předsíně sousedil, byly naprosto nevytopené (předloni nám nefungovalo topení, a já v tomhle pokoji spím, dvě peřiny a deka, jinak umrznete, a nedoporučuju se sprchovat příliš horkou vodou, nebudete chtít ven). Dokonce si pamatuju že sme s rodinou jezdili do prodejny plynových bomb, trouba byla plynová a sporák též.
V centrální hale je nádherná obrovská lampa (kde posledních 15 let svítí pořád jedna a tatáž žárovka), ale ještě jako orpavdu malý mrňous si pamatuju, že se do ní lyl petrolej, ta lampa je stará nějakých 150 let, stále jde vidět, že na petrolej kdysi bývala, můj děda do n ípřidělal držák na žárovku.

Inu, jak říkám, vypadnout na venkov a shovat se tam. Alespoň částečně vám to prdel zachrání. Občas přemýšlím nad tím, jestli by nebylo od věci začít skupovat zásoby nekazících se potravin. Soli není nidky dost, těstoviny jsou univerzální, mouka se vždycky šikne... jen s konzervama bych bojovala. Ve většině tehle postapo zásobárnách jsou fazole... z těch bych asi umřela :D

8 Bublushka Bublushka | Web | 24. dubna 2015 v 11:51 | Reagovat

podle mého názoru se lidé po apokalipse či ve válce nezmění, ale konečně projeví jací doopravdy jsou... v každém z nás je to zvíře, které bojuje o přežití a o záchranu rodiny, ale pak jsou tu jedinci jejichž zvíře nebere ohledy na nikoho, zjistí, že když bude zlý bude toho mít víc a bude se mít líp a karma jde hned stranou- dělá to i tamten, tak můžu taky... ale to není změna povahy- to je ta povaha, protože takoví nejsou všichni- většina, ano většina jde přes mrtvoly, ale stále je tu dost rozumných lidí, kteří sice bohužel někdy na to doplatí, ale nakonec stejně dopadnou nejlíp- tedy ti největší rabovači, svině a vůdčí osobnosti budou stále na výši, ale o to v životě nejde... kdyby byl Blackout hodně lidí by to položilo a to je smutné, když elektřinu nemáme zas tak dlouho- lidé si hrozně rychle zvyknou na lepší komfort, ale těžko si od něho odvykaj... dost dobře byl popsaný možný scénář v knize Tma od Ondřeje Neffa- z lidí se stanou svině a zkrátka to co vlastně v nitru jsou... proto doufám, že mě to nikdy nepotkám a pokud ano, že mě má povaha nemile nepřekvapí... věřím ale že jsem slušná 8-)

9 Ellí Ellí | Web | 24. dubna 2015 v 14:55 | Reagovat

Jo, o těhle věcech taky někdy přemýšlím... Celkově se i ráda koukám na kastrofický filmy a tak, ale vážně doufám, že něco takového nikdy nezažiju (na to mám svůj život až moc ráda) :D

10 Zoey Zoey | Web | 24. dubna 2015 v 16:18 | Reagovat

Skvělý článek! :-) Máš pravdu, že by se o tom dalo psát hromada článků :))

11 Vittani Virentem Vittani Virentem | Web | 24. dubna 2015 v 17:02 | Reagovat

Dlužíš mi medaili a lízátko! Sice Tě vůbec neznám, ale dlužíš mi to. :D

12 Nosferatu Psiren, NEblahé paměti Nosferatu Psiren, NEblahé paměti | E-mail | Web | 24. dubna 2015 v 17:48 | Reagovat

Výborný článek, dobře napsaný, a hlavně jde o aktuální téma, viz nedávný rozsáhlý blackout v Turecku.
Zapomněla jsi ale na jednu věc - dojde-li k této situaci, tak alespoň ve velkých městech budou stále fungovat složky IZS, tedy policisté, poskytovatelé zdravotnické záchranné služby a především hasiči. Plus ostatní složky IZS a velkou pomocí by byla armáda.
Záložní generátory pro nemocnice a další důležitější zařízení, ubytování, dodávky potravin, vody a léků...to vše se řeší v Plánu nouzového přežití obyvatelstva. Záleží ovšem na délce trvání blackoutu (případně jiné mimořádné události), no, ale troufám si tvrdit, že na pár měsíců by to stačilo... :-D ale jinak, samozřejmě, je to o tom, že přežije silnější ^_^ a když jsem byla na kurzu krizového řízení na Institutu ochrany obyvatelstva, tak nám jeden pár na své přednášce řekl, že došlo-li by k celosvětovému blackoutu, přežili by lidé v rozvojových zemích a zemích, kde se na energiích nebazíruje- ti lidé tam jsou zvyklí žít z mála, zato my bychom nakonec neslavně chcípli, až na extrémně přizpůsobivé výjimky :-D

13 navzdysam navzdysam | E-mail | Web | 24. dubna 2015 v 17:49 | Reagovat

Už jsem začal nedobrovolně trénovat. Pamatuji si vypnutou elektřinu od 19:00 - 15:00 kvůli požáru a taky neobvykle dlouho trvající výpadek elektřiny od 14:00-10:00. Po tom požáru jsem mohl jít až někdy v jednu ráno spát, když už byl požár uhašený, akorát bylo blbé si ráno před cestou do práce svítit telefonem. Ten výpadek nebyl tak strašný, měl jsem k dispozici iPad s téměř plnou baterií a než se setmělo, tak jsem si mohl číst časopisy a knížky. Neumím si ale představit, kdybych měl být bez elektřiny déle než 24 hodin. To už bych asi nevydržel :-D.

14 Nosferatu Psiren, NEblahé paměti Nosferatu Psiren, NEblahé paměti | E-mail | Web | 24. dubna 2015 v 17:52 | Reagovat

Ale nějakou apokalypsu by to chtělo...svět jde do prdele a měl by skončit :-?

15 surpan surpan | E-mail | Web | 24. dubna 2015 v 19:45 | Reagovat

Včera jsem zažil malý blackout. Doma mi nešla elektrika. Ono sprchování za tmy lze zvládnout, ale jen pokud ti vodu neohřívá elektrika, jako u mě. Málem jsem přimrzl k vaně.
Jinak pokud bude velký blackout, bude to velký prúser. Ale lidstvo si dokáže poradit, i když to bude bolet.

16 Anna Anna | Web | 24. dubna 2015 v 21:33 | Reagovat

Odporúčam Vteřinu poté. Úžasná kniha, ktorá hovorí presne o takejto situácii (svet po útoku EMP). :)

17 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 24. dubna 2015 v 21:53 | Reagovat

Ono je to vlastně směšný, ale máš pravdu. Lidé jsou na sobě neuvěřitelně závislí a ani se nemusí znát. Bych prosila to lizatko :D

18 Adel Kitty Adel Kitty | Web | 24. dubna 2015 v 22:15 | Reagovat

Článek mi připomněl film Filosofové. Jinak si taktéž myslím, že by to nedopadlo dobře.

19 Amia Amia | E-mail | Web | 24. dubna 2015 v 22:46 | Reagovat

Já to mám víceméně vyřešené tak, že se snažím pochytit co nejvíc informací, na kterých můžu stavět. Jedlé rostliny, jak obdělat půdu, výroba nějaké té pasti na zvířata. Není to dost, ale kdybych zacházela dál, tak se zblázním :-)
Vždy je něco, co se učit.

Nejvíc asi doufám, že se lidstvo nevrátí názorově k náboženství fungující na principu ,,veř v to co já, nebo tě zabiju".
Četla jsi román Tma od Ondřeje Neffa?

20 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 25. dubna 2015 v 13:43 | Reagovat

Dočetla jsem do konce, chci lízátko :-)
Jinak myslím, že u nás na vsi by se to tak nehrotilo. Jinak je pravda, že bych si měla před případnou apokalypsou koupit vložky. Velkou spoustu vložek. Aby mi vydržely, než se naučím vyrábět látkové. Místo toaleťáku můžu eventuálně použít nějaký chlupatý list. Místo dezifekce já vždycky používala sůl a líh. Takže zásobu chlastu si můžeme udělat. Koupím něco levného na tržnici v kanistrech a budu to prodávat. Nač dávat případných vrahům něco drahého. A místo cigaret můžou hulit bramborovou nať.

21 Claire Claire | E-mail | Web | 25. dubna 2015 v 17:08 | Reagovat

Pche, Velký průser je prakticky za dveřmi.

Pěkně napsané! :)

22 Ančísek Ančísek | Web | 25. dubna 2015 v 21:48 | Reagovat

Plus jako taková drobnůstka by vypadly elektricky vedený věznice, takže by nám tu pro zpestření ještě pobíhali profesionálové se zbraněma... :D O.o

Upřímně... tohle je dost děsivý téma. Fakt z toho nemám dobrej pocit a hodně moc se modlím, aby to zůstalo v mezích fantazie a minimálně našich pravnoučat se to ještě nedotklo. :D :)
I když lidská demence mě nepřestává udivovat a každou minutou jsme patrně blíž k sebevyhlazení...
Přesto doufám, že se naše drahá civilizace vzpamatuje, začne naplno používat mozek, a ještě tu "nějakou chvilku" pobudeme... :)

23 Snílek Snílek | E-mail | Web | 26. dubna 2015 v 12:09 | Reagovat

Chci medaili a lízátko! Nebo... tu medaili si klidně nech, ale to lízátko chci! :D

Za sebe můžu říct, že kdyby lidi byly myšlenkově jako já, jen s tím rozdílem, že by se orientovali v různých sférách, tak by k nějaké velké kriminalitě nedošlo. Možná by se pro začátek vyrabovali obchody s jídlem (a knihkupectví :D ), ale jinak by pro mě osobně nebyl až takový problém se posunout o pár století do minulosti. Pokud nepočítám léčbu, tak beru všechny prostředky (počítače, auta...) jako něco, co když mám k dispozici, tak to využiju, ale žít bez toho dokážu :D Takže pokud by nezačala válka, jsem v pohodě :-) Na druhou stranu, pokud by bylo k mému přežití nutné nezákonné chování, tak bych se tak taky chovala. Ale to pravděpodobně asi všici :-)

24 Skřítek z dolu Skřítek z dolu | E-mail | Web | 26. dubna 2015 v 13:41 | Reagovat

dobrý článek

25 sw sw | Web | 26. dubna 2015 v 16:01 | Reagovat

Aaa děsíš mě! :D Ale mluvíš mi z duše. Na tohle téma se sebou konverzuju neustále. Já, která pomalu ani nezabije mouchu... Ale jistě, že bych vystřelila mozek komukoliv kvůli jídlu! Je hrozné jak blízko nás to je, a jak se někteří tváří, že bychom to zvládli. Nezvládli. Buď nás to zabije, nebo nás to donutí se pozabíjet.

26 Kiwi Zelená Kiwi Zelená | Web | 26. dubna 2015 v 16:06 | Reagovat

Kdo by o tomhle nepřemýšlel. Já jako snílek a fanda survival tematiky rozhodně jo. :D Představa je to dost divoká. Je to jeden z důvodů, proč bych si měla vybudovat lepší kondičku a začít se učit něco užitečného pro život. A stejně bych neměla šanci.
Nějaká katastrofa nás dozajista čeká, protože politika selže. Krátkozraké.
Článek se četl fajn, uvítala bych další a hlubší, baví mě to. Bez debat je ovšem to, že taková realita by mě teda rozhodně nebavila...

27 anatops anatops | 26. dubna 2015 v 18:44 | Reagovat

Úžasnej článek. Já osobně si nemyslím, že bych přežila blackout. Přece jen, ranní sprcha,kafe, no jak říkáš... :-D

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama